A Levi's márka története

2020-10-26
A Levi's márka története

A Levi Strauss & Co. egy amerikai márka, amely főleg farmerből készült kiváló minőségű ruházati cikkek gyártásáról vált híressé. Később kínálata jelentősen kibővült, és most pólók, dzsekik, táskák és sok más kiegészítő is megtalálható benne. Mai cikkünkben szeretnénk bemutatni a Levi’s megalapításának rendkívül érdekes történetét.

Levi’s - hogyan kezdődött az egész?

A Levi’s ruhamárkát egy német-zsidó bevándorló, Levi Strauss hozta létre, aki 1853-ban érkezett az Egyesült Államokba, pontosabban San Franciscóba. Legelőször egy újabb rövidáru-fiókot akart nyitni, amelyet testvérei New Yorkban indítottak. Szorgalmas munkájának és üzleti hozzáállásának köszönhetően Levi 20 éven belül a kis üzletét egy virágzó vállalattá alakította át. Rövidáru-kereskedését gyakran meglátogatta Jacob Davis, szabó, akivel később partnerségre lépett. Kettőjük egyik első modellje egy strapabíró nadrág volt, amelynek fém szegecsek voltak a legkiszolgáltatottabb helyein azért, hogy megakadályozzák a szakadást.
1873-ban ezek az urak szabadalmat kaptak erre a termékre az Egyesült Államok Szabadalmi Hivatalától. Ezt a dátumot annak a hivatalos időpontjának tekintjük, amikor a farmereket abban a formában kezdték el gyártani, amelyet ma is ismerünk. A Levi Strauss & Co. nadrágok gyártásához kiváló minőségű anyagot használtak fel, amely az Amoskeag Mill-től származik - egy olyan cégtől, amely rendkívül masszív szövetek gyártásáról ismert. A Levi's nagyon tartós termék volt, amit a nehéz körülmények között dolgozó emberek egyre inkább hajlandók voltak megvásárolni. Ezt a minőséget bizonyítja, hogy a márka első munkadarabja a "Derék overall" nevet kapta.

Az ikonikus nadrágok és az innovatív megoldások születése

1905-ben kiadták a Levis 501 nadrágot, amely ma is kultikus modellnek számít. Több mint húsz évvel később az amerikai márka termékeit gombok helyett cipzárral kezdtek gyártani - ez a megoldás a felhasználók számára nyújtott hihetetlen kényelem miatt nagyon népszerűvé vált. Érdekesség, hogy az 1934-ben készült "Lady Levi's" farmert, amelyet, mint a neve is sugallja, a nők számára terveztek - a Vogue magazin hirdette. Ez a helyzet ennek a modellnek a jelentős népszerűsítését eredményezte. A 40-es években a Levi’s termékei Európába is eljutottak. Tíz évvel később a különféle filmekben elhangzott reklámok miatt a márka megnövekedett eladási rátát könyvelhetett el, és egyre nagyobb sztárok kezdték el hordani a nadrágokat. A masszív Levi's nadrágok rajongói csoportjába többek között Marylin Monroe és Elvis Presley tartozott. A vállalat a popkultúra történelmében is nyomot hagyott, amikor Andy Warhol 1971-ben megtervezte a Rolling Stones borítóját a "Sticky Fingers" albumhoz, amelyen feltűnő cipzáros farmernadrágok jelentek meg.

spodnie levix

A márka feljebb leírt termékei az évek múlása ellenére továbbra is szinonimái a magas színvonalú és stílusos kialakításnak. A Levi’s márkaboltok a világ minden táján megtalálhatók, és mind az új kollekciók termékeit, mind azokat a legendás klasszikusokat kínálják, amelyeket a jelen bejegyzésben felsoroltunk.

Reméljük, hogy érdekesnek találtad a fenti bejegyzést, és megtudtál belőle néhány új tényt a Levi’s márka történetéről.

 

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy a biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Részletes információ a sütikről itt: Adatvédelmi Nyilatkozat.
Close
pixel