Mit együnk edzés előtt és után?

2020-08-28
Mit együnk edzés előtt és után?

Kétségtelen, hogy a megfelelő táplálkozás egy rendkívül fontos szempont, amelyre emlékezni kell, ha az ember fogyni és hatékonyan kíván edzeni. Sok kezdő nincs tisztában azzal, hogy milyen ételeket milyen időközönként kell elfogyasztania. A mai cikkben be szeretnénk mutatni néhány tippet az edzés előtti és utáni evéssel kapcsolatban. 

Milyen ételeket együnk edzés előtt?

Ha olyan ember vagy, aki szereti intenzív edzéssel kezdeni a napot, ne feledd, hogy a testednek összetett és egyszerű cukrokra van szüksége. Közülük az első a testmozgáshoz szükséges energiát biztosítja, a második pedig - amely gyorsabban hat - pozitívan befolyásolja az agy munkáját. A reggeli edzés előtti megfelelő ennivaló a gyümölcs és a dió keveréke. Délutáni testmozgás során nem kell sok szénhidrátot fogyasztanod, amennyiben elegendőt fogyasztottál el reggeli közben. Fontos, hogy edzés előtt ne egyél túl sokat, és ne egyél magas zsírtartalmú nehéz ételeket. Egy ilyen étel negatívan befolyásolhatja az edzés alatti közérzetedet, és a testednek több energiát kell felhasználnia annak feldolgozásához. Nem javasoljuk edzés előtt a keményítő fogyasztását sem, amely olyan szénhidrát, amely az emésztőrendszer munkáját serkenti, ezért rövid időn belül újra éhes lehetsz.

Milyen ételeket együnk edzés után?

Kíváncsi vagy arra, hogy mit érdemes edzés után enned azért, hogy a tested megkapja a számára szükséges tápanyagokat? A megnövekedett szintű erőfeszítés befolyásolja a gyorsabb anyagcserét, ennek köszönhetően az emberi testnek szüksége van fehérjére. A legjobb megoldás az, ha tejtermékek - azaz joghurt vagy túró - formájában juttatod be azt. Célszerű edzés után azonnal megenni egy könnyű ételt. Ha reggel edzettél, fogyassz el egy magas szénhidráttartalmú reggelit - készítsd el kenyérből vagy tésztából. Természetesen jó megoldás a fehérjében gazdag hús is rizzsel vegyítve. Esti edzés után fogyassz alacsony kalóriatartalmú vacsorát, amely cukrokat tartalmaz, ezért segít a testnek regenerálódni. Az ilyen ételt azonban legalább két órával lefekvés előtt kell elfogyasztani.

jedzenie dla aktywnych fizycznie

Érdemes megemlíteni azt is, hogy az edzés előtti és utáni táplálkozási igények eltérőek lehetnek azok számára, akik különböző sportokat űznek és különböző eredményeket kívánnak elérni. Az erőnléti edzés után a legjobb, ha rengeteg fehérjét fogyasztunk, futó edzés után pedig olyan zöldségekben gazdag ételt eszünk, amely elősegíti a szervezet savmentesítését. Az ilyen tevékenység során ne feledkezz meg a megfelelő hidratáltságról és a kényelmes sportcipő viseléséről sem!

Reméljük, hogy a fenti bejegyzés hasznosnak bizonyult számodra, és már tudod, hogy mit érdemes enned edzés előtt és után.



A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy a biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Részletes információ a sütikről itt: Adatvédelmi Nyilatkozat.
Close
pixel